Ambitie onder de kaasstolp
Sijmen van Wijk publiceert regelmatig over de kenniseconomie.
In november 2008 verscheen bij VOC Uitgevers ‘Ambitie onder de kaasstolp, tweegesprekken over de toekomst van Nederland’. Auteurs: Sijmen van Wijk en Sanne de Roever. VOC Uitgevers, 2008. ISBN: 978-90-79812-01-1.
Thema van het boek: welke keuzes moet Nederland maken om op langere termijn sterk te staan? Vanuit die vraag zijn smaakmakers uit bedrijfsleven en wetenschap met elkaar in gesprek gegaan. Het resultaat is een spraakmakende uitgave met 18 tweegesprekken tussen topondernemers en topwetenschappers. Het boek bevat tevens een gewaagde routekaart voor een derde Gouden Eeuw van de hand van toenmalig NWO-voorzitter Peter Nijkamp. Leidend motief bij het boek is dat van de Mercator Sapiens (Barlaeus), de Wijze Koopman die wetenschap en ondernemerschap combineert.
Bij interesse kunt u het boek bestellen via de website van VOC Uitgevers. Boek is hardcover, 156 pagina’s.
Download het persbericht, de omslag, het interview op radio 1 bij De Praktijk op 26 december 2008 en/of het artikel in Advisie.